Foto’s maken niet genoeg; foto’s delen steeds belangrijker
Volgens marktonderzoeksbureau InfoTrends komt de cameramarkt de komende jaren de gevolgen van de kredietcrisis te boven. Om de groei op gang te houden, moeten camerafabrikanten wél goed inspelen op de wensen van de consument. Aangezien vrijwel iedereen in West-Europa al een digitale camera heeft, moet de industrie het vooral hebben van kopers die willen upgraden of hun huidige toestel willen vervangen.
Dat een toestel mooie foto’s kan maken, is niet langer genoeg. De koper wil deze foto’s ook meteen met anderen kunnen delen. Met smartphones kan dat al; met de meeste camera’s nog niet. Volgens InfoTrends is ‘connected experience’ het sleutelbegrip van de nabije toekomst.
Lees ook:Ander nieuws van de week
Lees ook:iCloud: geen wolkje aan de lucht?
Lees ook:De toekomst van de camera – III
Lees ook:Tip van de week: waarom smartphones camera’s niet compleet kunnen vervangen
Lees ook:Lomo-camera krijgt groothoekbroertje
Via Bluetooth of Wifi de foto’s meteen naar je collega sturen of op Flickr zetten zou wel handig kunnen zijn.
Nadaal zou kunnen zijn dat de selektie die je anders op de computer nog even doet vervalt. Een foto die je via Wifi zend naar de ander kan op een klein scherm nog zo mooi zijn, op een groot scherm zit je er misschien wel helemaal naast, maar dan heb je hem wel al verzonden.
En als de databundels van de mobiele telefoons wat soepeler en sneller worden kan je via bluetooth door middel van je telefoon gebruik maken van het internet, zou helemaal handig zijn!