Nikon D90: de betere handleiding

Nieuw verschenen in de boekenreeks Digitale Fotografie is het boek over de Nikon D90. De Nikon D90 is eerste digitale spiegelreflexcamera uit het middensegment met een filmfunctie met perfecte beeldkwaliteit. De verschillende instellingen en menu’s worden uitgebreid besproken evenals de Nikon-objectieven voor de D90 en benodigde accessoires. Aan de hand van uiteenlopende voorbeelden uit de praktijk laat de auteur zien hoe de beste foto’s tot stand komen. Dankzij de praktijkgerichte uitleg en waardevolle tips van ‘Digitale Fotografie Nikon D90′ zal men zonder twijfel de meerwaarde van de Nikon D90 ontdekken. Voor wie Silkypix Developer Studio wil proberen is er de trial-cd bij geleverd.

In dit boek krijgt u een praktijkgerichte uitleg bij de verschillende instellingen en
menu’s van uw Nikon D90. Deze uitgave biedt echter niet alleen technische
kennis, maar ook fotografische achtergronden waarmee u als gebruiker sublieme foto’s kunt maken.
Aan de hand van uiteenlopende voorbeelden uit de dagelijkse praktijk laat de auteur de instellingen zien die een rol spelen bij succesvolle opnamen. Het uiteindelijke doel blijft immers het maken van optimale foto’s.

Cameratechniek
• De perfecte set-up voor de beste foto’s
• Essentiële instellingen en cameraopties
• Beeldruis reduceren
• De juiste witbalansinstelling om ongewenste effecten te voorkomen
• Werken met de cameramenu’s
RAW-conversie
• Adobe Camera Raw, ViewNX en Capture NX
• RAW-opnamen bekijken en professioneel beoordelen
• RAW-opnamen verbeteren: kleurtemperatuur, kleurtoon en -verzadiging, de belichting, scherpte, beeldruis, witbalans en omzetten naar het TIFFof
JPEG-formaat
• RAW-bestanden ontwikkelen met SILKYPIX (met Nederlandse trial-versie op CD-rom)
En ook
• Nikon-objectieven voor de D90
• Kleurruimte, kalibratie, beeldkwaliteit, beeldgrootte en resolutie
• De witbalans vastleggen en de kleurtemperatuur meten
• Autofocus in de praktijk
• Belichtingsmethoden en het instellen van de juiste belichting
• Diafragma-instelling en scherptediepte
• Cameraonderhoud: de sensor reinigen
• Tussenringen, balgapparaten, witbalansfilters en andere accessoires

Auteur: Klaus Kindermann
Reeks: DIGITALE FOTOGRAFIE
Pagina’s: 320 – Volledig in kleur Cd-rom met Nederlandse trialversie van Silkypix
Adviesprijs: € 39,95
ISBN/EAN: 9789045646374

Lees ook:Prachtig instructieboek voor Canon 50D
Lees ook:Nikon D90: gidsje voor onderweg
Lees ook:Boek: Canon EOS 500D
Lees ook:D7000 en 600D winnen TIPA Award
Lees ook:Snelcursussen Canon en Nikon

9 reacties op “Nikon D90: de betere handleiding

  1. Willem Laros

    Ja, zo’n boek zonder de bijbehorende camera heeft weinig zin. Maar andersom soms ook, merk ik aan cursisten die mooie camera’s altijd op de stand ‘automaat’ gebruiken. Dat is zonde!

    WL

      /   Beantwoorden  / 
  2. Peter

    Hmm,
    Camera heb ik en onlangs het boek aangeschaft, heb er wel veel aan. vind dat de uitleg helder is gemaakt. Prima boek, software die je er bij zit gebruik ik niet.
    Ik probeer de camera zo veel mogelijk in de A of M stand te gebruiken.
    Meestal ontkom je er niet aan als je aan nacht fotografie doet.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Willem Laros

    Diafragma of Manueel – bij nachtfotografie logische keuze. Bij dagfotografie werk ik doorgaans in P. Dat werkt snel en ik heb toch diafragma (dus scherptediepte) in de hand.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Elektron

      In de P-stand kan ik draaien wat ik wil maar de instellingen veranderen niet!

        /   Beantwoorden  / 
      1. Willem Laros

        In de P-stand veranderen de instellingen wel degelijk. Lees maaar goed in je gebruiksaanwijzing. AE-L knop indrukken en dan aan een ander instelwiel draaien: tijd en diafragma wijzigen dan – met behoud van dezelfde lichtwaarde. De P-stand is bij uitstek geschikt om snel te werken en toch alle invloed uit te oefenen op de scherptediepte (met f/).
        Ik geef op diverse plekken in het land (en daarbuiten…) fotocursussen en -workshops. Na zo’n dag ga je gegarandeerd anders om met je camera!

          /   Beantwoorden  / 
  4. jwentrudy

    gaarne meer informatie omtrent cursus en kosten enz