Filmen met je fotocamera

Bij nieuwe camera’s – met name systeemcamera’s en spiegelreflexen – spelen de filmfuncties een steeds prominentere rol. Er zijn zelfs al consumentencamera’s te koop waarmee je in 4K kunt filmen: een viermaal zo hoge resolutie als Full HD. Veel traditionele fotografen voelen zich echter als een kat in een vreemd pakhuis, en anderen halen misschien niet het onderste uit de kan. filmen-met-je-fotocamera

Zowel beginners als gevorderden kunnen hun voordeel doen met het handboek Filmen met je fotocamera, zojuist verschenen bij Focus Publishing. Auteur Patrick van Weeren is in het dagelijks leven freelance cameraman, onder andere bij autosport en Discovery Channel. Verder verzorgt hij workshops. In dit handboek komen alle aspecten van het filmen met je fotocamera aan bod, van de cameratechniek tot en met de montage. Filmen met je fotocamera kost € 34,95 en is hier te bestellen.

Door persoonlijke omstandigheden heeft de Tip van de week vertraging opgelopen – daarvoor excuus.

Lees ook:Handboek digitale fotografie herzien
Lees ook:Canon EOS Lens Discovery in Rotterdam
Lees ook:P|f: Vrouw achter de camera
Lees ook:Doe-het-zelfgids voor natuurfotografen
Lees ook:Niet te filmen…

2 reacties op “Filmen met je fotocamera

  1. Dennis

    Hallo,
    Ik heb een Canon Powershot S110, een compactcamera broekzak formaat. Wel volledig handmatig in te stellen sluitertijd en diafragma. Filmen in 4K is helaas niet mogelijk met deze camera. Toch wil ik meer filmpjes gaan schieten met deze camera en zag het boek Filmen met je fotocamera van Patrick van Weeren voorbijkomen. Leuk en handig boek lijkt me maar is dit boek ook bedoeld voor een camera zoals de Powershot S110?

      /   Beantwoorden  / 
  2. Raymond Harper

    Het boek is in de eerste plaats geschreven voor gebruikers van een spiegelreflex- of systeemcamera, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je er geen handige tips uit kunt halen. Wel zul je op bepaalde vlakken minder mogelijkheden hebben, bijvoorbeeld op het terrein van randapparatuur.